Suntem un service specializat cu o experienta de 15 ani in domeniul sistemelor de climatizare auto .
Oferim solutii complete de verificare si intretinere a sistemului de racire/incalzire:
- Incarcare instalatie A/C cu freon R134 si 1234 yf si inlocuire ulei compresor (este obligatoriu a se efectua schimbul de ulei din instalația de climatizare la fiecare 50.000 km parcurși.
În caz contrar uzura compresorului crește considerabil. Neavând lubrifierea necesară în cele mai multe dintre cazuri se ajunge la blocarea compresorului. - Diagnoza computerizata
- Detectarea scurgerilor de freon
- Inlocuirea / repararea componentelor sistemului A/C
- Inlocuirea si repararea furtunelor de A/C
- Inlocuire radiator climatizare
- Reparatii si inlocuire compresor auto
- Reparatii/inlocuire bobine, rulmenti, fulie compresor A/C
- Spalarea instalatiei A/C de impuritati cauzate de uzura compresorului
- Verificare senzori presiune
- Schimbare fitru uscator
- Schimbare vaporizator bord
- Incarcare instalatie A/C cu freon R134 camioane, autocare, utilaje de constructii si utilaje agricole.
SC AUTODASIS SRL verifica, repara si incarca cu freon sistemele de climatizare sau aer conditionat auto.
Mentenanta sistemului de aer conditionat auto
Utilizat de-a lungul intregului an, sistemul de aer conditionat trebuie verificat cel putin o data la 24 de luni
Aer Conditionat auto
Pe vreme caniculara sau geroasa, climatizarea asigura un confort sporit, filtreaza particulele de praf si polen, insa pentru o functionare optima este nevoie de o vizita la unul din centrele specializate.
Un sistem de climatizare defect poate cauza multe neplaceri. Neverificat periodic, acesta poate raspandi prin aer diverse bacterii si ciuperci.
Semnele defectiunii
Cum ne dam seama ca sistemul de aer conditionat nu functioneaza? In general, ne confruntam cu urmatoarele consecinte:
Dezaburirea este lenta. Solutia? Cel mai adesea, cauza este filtrul compartimentului pasagerilor.
Sistemul de aer conditionat este zgomotos. Lipsa freon in instalatie, rulment compresor defect, garnituri fulie compresor uzate..
Aerul nu se raceste rapid. Motivul? O posibila scurgere de gaz. Cu o cantitate insuficienta de gaz, aerul nu poate fi racit. In astfel de situatii, expertii recomanda o verificare imediata intr-un centru autorizat.
Aerul rece nu este distribuit corespunzator. De vina poate fi oscilatorul care propaga aerul. Din nou este necesara o verificare amanuntita.
Cand verificam climatizarea
Revizia sistemului de aer conditionat trebuie efectuata periodic, la o distanta nu mai mare de doi ani. La fiecare 20.000 de km parcursi, sau o data la cel mult 12 luni, filtrul compartimentului pasagerilor trebuie inlocuit.
Uscatorul se substituie la fiecare patru ani, sau dupa 70.000 de km parcursi. La capatul a 100.000 de km contorizati, specialistii recomanda ajustarea nivelului uleiului din compresor.
O alta verificare esentiala vizeaza habitaclul. Acesta trebuie sa fie supus periodic unui tratament de igienizare.
Cum scapam de mirosuri
Uneori, instalatia de climatizare emana in interior un iz neplacut. Solutia optima o reprezinta curatarea sistemului prin tehnologia ultrasonica. Tratamentul trebuie efectuat o data la fiecare 12 luni. Operatiunea dureaza maximum 30 de minute, iar costul aproximativ este de 150 de lei la un service de specialitate.
Principiul de functionare al aerului conditionat la autoturisme
Sistemele de incalzire si climatizare ne asigura confortul in autoturism pe tot parcursul anului. Instalatia de incalzire a aparut pentru prima oara pe v ehicule in anul 1917, in Statele Unite ale Americii. Dispozitivele de incalzire clasice realizeaza incalzirea habitaclului cu ajutorul caldurii unui calorifer, tranzitat de lichidul de racire al motorului. Aerul cald rezultat este impins de catre un un ventilator prin orificiile speciale de ventilatie in interiorul masinii. Pentru racirea habitaclului nu exista o instalatie specializata, aerul din exterior fiind introdus in habitaclu cu ajutorul ventilatorului, sistemul devenind ineficient la temperaturi peste 24 grade Celsius.
Au fost necesare mai multe decenii pentru ca, in 1955, sa apara primele instalatii de climatizare. Prin utilizarea climatizarii, putem circula cu geamurile inchise si, astfel, accesul zgomotelor si mirosurilor din exterior este diminuat, pastrandu-se o temperatura ideala si un aer sanatos. Sistemul de climatizare dezumidifica aerul si dezabureste geamurile, beneficiind si de aportul functiei de recirculare. In general, intalnim doua categorii principale: instalatii de aer conditionat manual sau aer conditionat automat
Sistemul clasic de aer conditionat cuprinde un ansamblu de dispozitive, ce furnizeaza aer rece la comanda, nivelul de temperatura fiind reglat manual. Unele dispozitive de aer conditionat manual ofera si functia de recirculare a aerului, printr-un flaps (comandat mecanic, electric sau v acuumatic) ce impiedica aerul de afara sa intre in habitaclu.
Aerul conditionat cu reglare automata (denumit si climatizare automata) reprezinta un progres semnificativ fata de sistemul clasic. Acesta mentine constanta temperatura selectata, prin intermediul unor senzori de temperatura si umiditate, plasati in puncte cheie din habitaclu, eliminandu-se astfel necesitatea interventiei soferului in timpul condusului. Procedura implica selectarea valorii de temperatura dorite si activarea butonului “AUTO”. Sistemul prelucreaza informatiile de la senzori si, controlat de un mini computer, stabileste functionarea v entilatorului si debitul de aer (cald sau rece) necesar pentru mentinerea temperaturii solicitate. In functie de clasa din care face parte auto v ehiculul, aerul conditionat poate fi si semiautomat sau cu posibilitatea reglarii temperaturii pe mai multe zone, astfel incat soferul si pasagerul isi pot regla separat temperatura dorita.
Principiul de functionare al instalatiei de climatizare se bazeaza pe fenomenul de absorbtie de caldura la trecerea unui gaz de la presiune mare la presiune mica. Fluidul refrigerant absoarbe caldura prin trecerea din starea lichida in starea gazoasa si elibereaza cadura la trecerea din starea gazoasa in starea lichida.